Sunday, October 17, 2010

ဘုတ္ငွက္တုိ႔၏ ပ်ံျခင္း၊ မျပန္ျခင္းကိစၥ


လြန္ခဲ့တ့ဲ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ့္ကုိ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ လက္ေဆာင္လာေပးပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဆလုိင္းမုိးယဥ္သဲရာရဲ႕ ပုံကုိ မ်က္ႏွာဖုံးအျဖစ္ သုံးထားတာေတြ႔ရေတာ့ ပုိၿပီး စိတ္၀င္စားမိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ခ်င္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ေကာ္မတီ (ဗဟုိ) ႏွစ္ပတ္လည္မဂၢဇင္းလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ၀မ္းသာအားရႏွင့္ အဲဒီမဂၢဇင္းကုိ ကြၽန္ေတာ္ ေသခ်ာ ဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ခ်င္းလူႀကီး၊ လူငယ္အစုံက ကေလာင္ကုိင္ၿပီး ခ်င္းလူမ်ိဳးအေရး ေရးထားတဲ့စာေတြ ဖတ္ရတာ ရင္ထဲ ၾကည္ႏူးရပါတယ္။


ယခု … ခ်င္းတုိင္းရင္းသားစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ (တကၠသုိလ္မ်ား-ရန္ကုန္) ေခၚ ခ.စ.ယမွ ခ်င္းမဂၢဇင္းထုတ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ စာမူလာေတာင္းပါတယ္။ ခ်င္းမဂၢဇင္းဆုိတာႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ မ်က္လုံးျပဴးရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ မယုံႏုိင္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္သိရွိ၊ ေလ့လာမိသမွ်၊ ခ်င္းမဂၢဇင္းဟာ အရွိန္အ၀ါႀကီးခဲ့တယ္။ ရွစ္အုပ္ပဲထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆုံးထုတ္ေ၀တာ အခုဆုိရင္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ အဲသေလာက္ႀကီးက်ယ္ခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းမ်ိဳး ကြၽန္ေတာ့္ညီငယ္ေတြ ထုတ္ေ၀ႏုိင္ပါ႔မလား။ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲ ေရာက္လာပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ဖူးတဲ့ ခ်င္းေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ စာေပကုိ စိတ္မ၀င္စားၾက။ သီခ်င္းဆုိဖုိ႔ ပြဲလုပ္ဖုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ဖုိ႔ပဲ သူတုိ႔စိတ္၀င္စားၾကတယ္။ ခ်င္းစာေပ၊ ခ်င္းယဥ္ေက်းမႈ သူတုိ႔ စိတ္မ၀င္စားၾက။

စာေရးသူ ကြၽန္ေတာ္ အေ၀းသင္ တကၠသုိလ္တက္ခဲ့တုန္းက၊ ခ.စ.ယ မွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ သိပ္မရွိလွတာကုိ သူငယ္ခ်င္း တစ္ခ်ိဳ႕ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႔ အစီအစဥ္ေတြကုိ ခ.စ.ယ မွ လုပ္ခဲ့လည္း မတက္ေရာက္ခဲ့ပါ။ မင္းက ခ.စ.ယ လုပ္ငန္းေတြမွာ ေရွာင္ဖယ္ေရွာင္ဖယ္နဲ႔ လုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက အျပစ္တင္ၾကတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ သူတုိ႔ကုိ စသလုိ၊ ေနာက္သလုိႏွင့္ ေျပာလုိက္တယ္။ “မင္းတုိ႔ဟာက … ခ်င္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔မွ မတူေတာ့တာ။ မင္းတုိ႔ လႈပ္ရွားမႈက ခ်င္းစတိတ္႐ႈိးယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သြားၿပီ၊”

အဲသလုိ ေျပာၾကဆုိၾကရင္း၊ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ လမ္းေဘးစာအုပ္ ပုံကေန ရရွိခဲ့တဲ့ ခ်င္းမဂၢဇင္းေဟာင္းေတြကို လြမ္းလ်က္၊ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ဖတ္ခဲ့ဘူးတဲ့ က်ိမ္ႏြဲမဂၢဇင္းမ်ိဳးကုိ လြမ္းရင္း။

အသစ္ထြက္႐ွိလာေတာ့မယ့္ ခ်င္းမဂၢဇင္းမွာေပးဖုိ႔ စာေလး တစ္ပုဒ္ သီကုံးၾကည့္တယ္။

ဘာရယ္၊ ညာရယ္ေတာ့မဟုတ္။ ရင္ထဲက အလြမ္းေလးေတြပါ။ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေလးပါ။ ဃနညအမေူ ဃဴဃဃ ႏွစ္ပတ္လည္ မဂၢဇင္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေရးေဖာ္ေရးဖက္ ကဗ်ာဆရာ ျမကဗ်ာရဲ႕ “ဘုတ္ငွက္မ်ားအေၾကာင္း” ကဗ်ာကုိ ျပန္လည္ခံစားျခင္းပါ။

“ဘုတ္ငွက္ပ်ံသည္ကုိ လုိက္လွ်င္ ျပည္မေရာက္သည္” ဆုိတဲ့ စကားပုံကုိ ယူၿပီး ကဗ်ာဆရာ ျမကဗ်ာက ကဗ်ာဖြဲ႔လုိက္တယ္။

သူ႔ကဗ်ာ ပထမပုိဒ္မွာ

ေတာင္ေပၚမွာ

ပ်ံတတ္တဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြမ်ားတယ္။

တခ်ိဳ႕ဘုတ္ငွက္ေတြ

အစားအစာ အတြက္ပံ်သန္းတယ္

တခ်ိဳ႕ဘုတ္ငွက္ေတြ

စကားအထာအတြက္ ပ်ံသန္းတယ္

ျပည္မေရာက္တယ္ …။

သူအဲသလုိ ဖြဲ႔ဆုိထားပါတယ္။ ဘုတ္ငွက္ေတြဟာ ေတာင္ေပၚမွာ ပ်ံသန္းၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေျမျပန္႔ကုိ ပံ်သန္းတဲ့အေၾကာင္း ကဗ်ာဆရာက ၫႊန္းဆုိခဲ့တယ္။ ဘုတ္ငွက္ေတြ ပ်ံသန္းတဲ့ ေတာင္ဆုိတာ အမိခ်င္းေတာင္တန္းေတြကုိ ကဗ်ာဆရာက ဆုိလုိျခင္းျဖစ္တယ္။

ဆက္ၿပီး ကဗ်ာကုိ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ၾကည့္တယ္။ ဘုတ္ငွက္ေတြရဲ႕ ပုံသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ပ်ံသန္းျခင္းကုိ ကဗ်ာဆရာက အေသးစိတ္ ေရးထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အျမင့္ကုိ ပ်ံတဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြ ရွိသလုိ ခပ္နိမ့္နိမ့္မွာ ပ်ံသန္းတဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြလည္း မ်ားသတဲ့။ တည့္တည့္ပ်ံတဲ့ငွက္ေတြ ရွိသလုိ၊ ေဇာက္ထုိးပ်ံတဲ့ ငွက္လည္းရွိတယ္။ အားလုံးရဲ႕ ပ်ံသန္းမႈမွာ ျပည္မကုိ ဦးတည္ ပ်ံသန္းတယ္လုိ႔ ကဗ်ာဆရာက ဆုိပါတယ္။

အဲသလုိ ေျမျပန္႔ကုိ ပ်ံသန္းခဲ့တဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြအေၾကာင္းကုိ ကဗ်ာဆရာက ဆက္ၿပီး ဒီလုိေရးဖြဲ႔ခဲ့တယ္။

အဲဒီဘုတ္ငွက္ေတြေပါ႔

တခါ တခါ

မီးပုံနံေဘး

ေခါင္ရည္ေတးႏွင့္

ခ်ိဳေအးၾကည္ျမ … ခြါဒုိညကုိ သတိရသတဲ့။

ဒီအပုိဒ္မွာ … ေျမျပန္႔မွာ ပ်ံသန္းတဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ကုိ ကဗ်ာဆရာက ဖြဲ႔ဆုိခဲ့တယ္။ ဘုတ္ငွက္ေတြဟာ ျပည္မမွာ ပ်ံသန္းေနၾကေပမယ့္ ေတာင္ေပၚကုိ သတိရဟန္ ေတြ႔ရတယ္။

ဒါေပမယ့္ … အဲသလုိ ေတာင္ေပၚေဒသကုိ လြမ္းဆြတ္သတိရေပမယ့္ … ဘယ္ဘုတ္ငွက္ (အမ်ားစု) မွ ေတာင္ေပၚကုိ ျပန္ၿပီး ပ်ံသန္းမသြားတဲ့အေၾကာင္းကုိ ကဗ်ာဆရာက ဒီလုိေရးလုိက္တယ္။

ဒါေပမယ့္

(တခ်ိဳ႕ကလြဲရင္) ဘယ္ ဘုတ္ငွက္မွ

ေတာင္ေပၚျပန္မေရာက္ဘူး။

ေနာက္ဆုံးမွာ ကဗ်ာဆရာက သူ႔ကဗ်ာကုိ သူပဲ အဆုံးသတ္လုိက္တယ္။

ဟုတ္တယ္

ျပည္မမွာ

မျပန္တတ္တဲ့ ဘုတ္ငွက္ေတြ

မ်ားတယ္ …။

အဲဒီ ကဗ်ာရယ္၊ ဘုတ္ငွက္ေတြအေၾကာင္း စဥ္းစားမိတာနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းကေနခဲ့တဲ့ ေတာင္ေပၚၿမဳိ႕ တီးတိန္ (ႊနိငာ) ကုိ သတိရလြမ္းမိတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ အေဖေဆာက္ခဲ့တ့ဲ ၿမိဳ႕စြန္ရပ္ကြက္ေလးထဲက ထင္း႐ွဴးနဲ႔ေဆာက္တဲ့ အိမ္ေလးကုိ ကြၽန္ေတာ္ေမ့မရပါ။ ေရာင္စုံတုိက္တန္းေတြ ကင္းတဲ့ ရပ္ကြက္ကေလး ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ ဆူညံမႈနဲ႔ ကင္းေ၀းခဲ့တယ္။ ႐ုိးသားတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေလးပါ။ အဲဒီ အိမ္ေဘးနားမွာ သစ္ပင္ေတြ အုံအုံဆုိင္းဆုိင္းနဲ႔ ေက်းငွက္ေတြလည္း ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကတယ္။ မလွမ္းမကမ္းမွာ သခ်ႋဳင္းကုန္းနဲ႔ နီးသြားၿပီ။

အဲဒီသခ်ႋဳင္းကုန္းမွာ သစ္ပင္ခ်ဳံႏြယ္ေတြ ေပါက္လု႔ိ ငွက္ကေလးေတြက ခုိနားၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္နားထဲ အခ်ိဳဆုံးအသံက ဘုတ္ငွက္အသံေလးပါ။ ဘုတ္ငွက္ ျမည္သံၾကားရင္ ဘုတ္ငွက္ကုိ ဖမ္းခ်င္စိတ္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ရွိလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း ဘုတ္ငွက္ကုိ လုိက္ဖမ္းၾကတယ္။ ဘုတ္ငွက္ေတြေတြ႔တုိင္း ဘုတ္ငွက္ေတြ ေတာင္ေပၚမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းမေနရေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဘုတ္ငွက္ႀကီး ကြၽန္ေတာ့္လက္က ေၾကာက္လန္႔တၾကား႐ုန္းထြက္ၿပီ အေ၀းကုိ ပ်ံသန္းသြားခဲ့တာကုိ ကြၽန္ေတာ္အခုထိ မွတ္မိေနေသးတယ္။ ျမင္ေယာင္ေသးတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ေနဖူးတဲ့ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕မွာ ဘုတ္ငွက္ေတြေနဖုိ႔ ေနရာရွိပါဦးမလား။ သဘာ၀ေတာေတာင္ေတြကုိ မျပဳစုတတ္တဲ့ လူေတြၾကားမွာ ဘုတ္ငွက္ေတြ လုံၿခဳံမႈ ရွိပါ႔မလား။ တကယ္ေတာ့ … ဘုတ္ငွက္ေတြဟာ ခ်င္းေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပ်ံသန္းသင့္ပါတယ္။ သူတုိ႔ ပ်ံသန္းျခင္းဟာ ခ်င္းေတာင္တန္းကုိ အသက္၀င္ေစတယ္၊ ပုိမိုလွပေစတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ဆုိးေတြေၾကာင့္ ဘုတ္ငွက္ေတြ ခ်င္းေတာင္တန္းေတြ အေပၚမွာ မပ်ံသန္းခ်င္ၾကတာလား။

ခ်စ္တဲ့ျမကဗ်ာ … ဘုတ္ငွက္တုိ႔ ပ်ံသန္းျခင္းဟာ စိ္တ္ပ်က္စရာမဟုတ္။ သူတုိ႔လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းပါေစ။

ခ်င္းေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ သူတုိ႔အဖုိ႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ရာသီတစ္ဖန္ ေရာက္လာပါ လိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ဘုတ္ငွက္ေတြကုိ ေႏွာင့္ယွက္မဲ့ ေဘးအႏၲရာယ္ေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ဘုတ္ငွက္ေတြရဲ႕ အိမ္ျပန္ခ်ိန္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အတူေစာင့္ရေအာင္ျမကဗ်ာ။



တီအီးေပါင္

http://tepau.info/ မွ

0 comments:

Post a Comment

Thang you!